Ekonomi

“Uygun fiyat için kârlılıkları aşağı çekiyoruz”

Yeni İnci Yönetim Kurulu Başkanı Furkan Atakan Üst Düzey programında Arzu Maliki’nin sorularını yanıtladı.

Atakan, “60’ıncı yılımızı kutlamak bizim için bir övünç kaynağı. Tekstil sektöründe özellikle iç çamaşırı tarafında tek 3’üncü nesil biziz şu anda ve yerli sermayeyiz. Bir Türk tekstil firması 60 yılı devirebiliyor ve büyüyerek bunu yapıyor. Benim idealim gemiyi limana sağlıklı bir şekilde yaklaştırıp, 4’üncü jenerasyona işi teslim edip 100 yılı devirmek” dedi.

Maliyetlerin sürekli yükseldiğini ve ona göre pozisyon aldıklarını söyleyen Atakan, “Tamamıyla öz sermayemizle iş yapıyoruz, kredi kullanmıyoruz, satın almada agresifiz sıkı pazarlık yapıyoruz. Ürün maliyetlerini de ona göre daha düşük seviyede tutup satış fiyatımızı tüketicinin rahatlıkla ulaşabileceği seviyeye ulaştırmaya çalışıyoruz iç piyasada” dedi ve sözlerine şöyle devam etti:

“İhracatta da mesela Ortadoğu’da birçok firma Çin tehlikesinden dolayı sıkıntı yaşıyor, çünkü artık Çin minimum sipariş miktarını kaldırdı yani ne adet isterseniz kapıya kadar servis verebiliyor. Biz Yeni İnci olarak fiyatta Çin ile rekabet edebiliyoruz, bu biraz iddialı olacak ama hem kalite olarak hem de fiyat olarak onlarla iyi mücadele ediyoruz. Markalaştığımız ülkeler var bugün markalaşmak çok önemli, bugün hem Türkiye’de hem de Ortadoğu’nun birçok yerinde markayız. Yani böyle yüzde 100 yerli sermayeli bir firma olarak Dünya markası olma hedefimizi devam ettiriyoruz”

2024 ilk çeyreğini de değerlendiren Atakan, “2024 zor başladı ama güzel gidiyor. Ülkemizin aldığı da güzel ekonomik kararlar var, biz her sene yüzde 10 büyüme hedefi koyuyoruz ve sene sonu hedefi tutturacağız. Bir yandan ihracat yapıyoruz bir yandan da iç piyasada satışlarımızı sürdürüyoruz. Biz tedarikçilerden hammadde alıyoruz ve tabii ki belli bir oranda zam olacak ama fırsatçılık yapıp da fiyatı çok yükseğe çıkartmamamız lazım. Fiyatlar zincirin halkasının başında yükselirse bizim de fiyatları yükseltmemiz gerekecek. Biz satın almada pazarlık yapıyoruz ki tüketiciye istenilen fiyatta ürünü ulaştırabilelim. Kaliteli ürün ve ulaşılabilir fiyat düzeyi önemli olan nokta bu. Hammadde fiyatlarında sene başında asgari ücretten dolayı yüzde 30-40 arası bir zam oldu, bir taraftan kur da yükselince bir zam daha oldu, ama bizim bu düşünce yapısından çıkıp enflasyonu körüklemememiz lazım. İyi niyetli davranmamız lazım yani karlılıkları minimum seviyeye çekip ulaşılabilir düzeyde kaliteli ürün üretip çok kişiye istihdam sağlamamız lazım” dedi.

Atakan, “Şu anda 2 tane fabrikamız var, 3.fabrikamızı açıp ürün gamımızı artırmak istiyoruz. İhracatçı kurun 40-45 Lira arasında olmasını istiyor, belki ihracatçıya ayrı bir kur yapılabilir. Büyük markalardan bize bizim için üretin teklifleri geliyor fakat biz fasoncu olmak istemiyoruz biz kendi markamızla var olmak istiyoruz” diye ekledi.

“Fiyatlarda artış yapmayacağız”

Ortadoğu’da çok kuvvetli olduklarını vurgulayan Atakan, “ Afrika’da da çok iyiyiz özellikle büyük beden sütyen konusunda çok başarılı olduğumuz için Afrika’daki fiziksel yapıya çok güzel hitap edebiliyoruz. Avrupa’da da her geçen gün yükseliyoruz özellikle online satışlar iyi gidiyor. Önümüzdeki 5 sene içerisinde de Avrupa’da marka olmayı hedefliyoruz. Yeter ki üretim yapmaktan vazgeçmeyelim” dedi.

Mağazacılık hedefleri hakkında da bilgi veren Atakan konuşmasına şöyle devam etti:

“Biz toptan ve online’da daha aktifiz ama şu anda Türkiye’de 5 tane perakende mağazamız var. Yurtdışında da bizim adımızla açılan mağazalar var yetkili bayiler tarafından, Azerbaycan’da ve İran’da bu tarz Ülkelerde bizim tabelamızla açılan mağazalar var. Bizim için hedef tabii ki mağaza sayısını artırmak. Benim Türkiye’de hedefim 100 tane mağaza açmak. Bugün AVM’lerdeki kiralar çok yüksek, katlanılabilir düzeyde değil, mantıklı rakamlar olması lazım. Eğer biz bir mağaza açacaksak oradan tabelayı indirmememiz lazım, tabelayı indirme tehlikesi görüyorsak oralarda mağaza açmayız. Buradan AVM sahiplerine sesleniyoruz bizim gibi yerli markalara destek olmaları lazım. Yabancı markalarda var AVM’lerde bizim onlara rakip olmamız lazım. AVM yönetimlerinden bizim talebimiz şu fiyatları uygun seviyeye çeksinler ve Türk markalarını daha fazla korusunlar çünkü biz Türkiye’de üretim yapmaya devam edeceğiz ve yurtdışına da buradan açılacağız.

Yeni İnci olarak sene sonuna kadar fiyatlarda artış düşünmediklerini vurgulayan Atakan, “Biz normalde maliyetlerin altında zam yapıyoruz yani karımızdan fedakarlık yapıyoruz. Bu yüzden zaten biz Yeni İnci olarak piyasada var olup mal satabiliyoruz. Biz yerli marka olarak fiyatta yabancılarla çok iyi rekabet edebiliyoruz. Bizim Türkiye’de en büyük sıkıntımız yetişmiş iş gücü, çamaşırı dikecek eleman bulmamız lazım. Bunun için de meslek liselerine çok büyük görev düşüyor, eğer biz bir gün Türkiye dışında başka bir ülkede üretim yapmak zorunda kalırsak bunun ana sebebi yetişmiş iş gücünün olmamasıdır” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu